Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/int2000/d/25382/html/foorumi/include/common.php on line 58
Olavi Uusivirta -foorumi / Keskustelua Minä olen hullu- albumista (Ilmestyy 16.4.2008)

Olavi Uusivirta -foorumi

Tervetuloa keskustelemaan Olavi Uusivirran foorumiin.

Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#26 17.04.2008 22:05

hennu_
Member

Re: Keskustelua Minä olen hullu- albumista (Ilmestyy 16.4.2008)

Siistin/selkeän käsialan omaavat miehet ovat katoava luonnonvara! http://www.my-smileys.de/smileys3/znaika.gif

Toijalan takana ei ole paljon mitään
Pikajuna pohjoiseen lähtee raiteelta kaksi
Ikkunoissa tanakat kasvot, kiviset pellot ja lapset kuin pulleat kurkut

Kirjautunut ulos

#27 17.04.2008 22:49

Taina
Member

Tänään hain omani:)

Minäkin katoin samaa kuin Kasvoton, että kiva käsiala Olavilla. Kun huomasin hänen tekstanneen laulujen sanat.

En oikein tiedä mitä mieltä olen niistä kansilehtisen kuvista. Täytyy ehkä perehtyä tarkemmin wink

Kirjautunut ulos

#28 19.04.2008 09:20

ssara
Member

Hassua kuin onkin, Virolainen ystäväni on alkanut kuunnella Olavi Uusivirtaa. Linkitin hänelle myspace.com/olaviuusivirta linkin monta viikkoa sitten. Nyt hän kysyi minulta : Can you translate some parts of Olavi Uusirta's song  :
- Kuin kuuta nousevaa ???

Hihhii big_smile Outoa eikö ? Hän ei varmastikkaan ymmärrä sanoja paljoa.. ;<

Minä odotan täällä tunnelissa
jossa valo kylmä hohtaa
- jossa pimeän koirat ulvoen
tuon kirkkauden kuoron kohtaa

Kirjautunut ulos

#29 21.04.2008 16:40

rutarei
Member

uu vihdoin sain itteni raahattua tänne ! upea levy joo, tätä on ootettu ja vihdoin tässä sitä sitten kuuntelen.. mutta joo mä oon vähä ulkona näistä jutuista? hehe. JA KIITOS taas kerran Olaville että teki jotain ihanaa, empäs tiedä mitä tekisin ilman ! 'Huomenna hän tulee' on niin kaunis ja 6:06 oihh..  joo anteeksi, terve ja heippa ! big_smile

And I'm on my way to believing

Kirjautunut ulos

#30 25.04.2008 20:00

Jassu
Member

Aamulehden Valo-liitteessä levy sai täydet viisi tähteä. Voin koittaa kirjottaa sen arvostelun jossain vaiheessa, en kuitenkaan nyt Otto päässä ;D

Loistava levy!!!!

Loistava Olavi!!!

R-A-K-A-S-T-A-N-!-!-!

-Jassu-

"Näin vain silkkikorsetin. Ja vein sut invavessaan..."

Kirjautunut ulos

#31 04.05.2008 18:51

markki
New member

Ostin levyn tänään välittömästi eilisen keikan jälkimainingeissa. Kipaleet iskee pitkälti omaan tunne-elämään tällä hetkellä. Olen siksi kai jäävi kehumaan,mutta tykkään tuotoksesta hyvin paljon. Mahtavaa ollu seurata musiikillista kehitystä ensimmäisestä levystä alkaen.
Keikka oli antoisa,pitkää musiikillista jatkoa Olaville smile

Kirjautunut ulos

#32 05.05.2008 13:38

- Kirsi -
Member

Joo, uus levy löytyy myös omasta levyhyllystäni. Ja mitä levyn tuotantoon tulee niin, se oli rakkautta heti ensi kuulemalta.

Suosikki kappaleet ovat : Löysäläisten laulu, Salmisaaren Salome, Sunnuntailapsi, Ukonlintu ja virvaliekki, 6:06, Viimeinen kesä.

Loistavaa työtä Olavi!! smile

Kerro mulle jotain rauhoittavaa, joka aaveet kakoittaa.

Kirjautunut ulos

#33 06.05.2008 22:36

Eeeva
Member

Uusin levy on aivan ihana! Jouduin odottelemaan sitä aika kauan, kun oli niin heikko rahatilanne, mutta isä sitten onneksi luputui ostamaan sen minulle. Kuuntelen levyä ihan koko ajan, en varmaan ikinä kyllästy smile Salmisaaren Salome, Huomenna hän tulee, 6:06, Synnyin tappamaan ja Viimeinen kesä ovat jotain kaikkein ihaninta!

Kirjautunut ulos

#34 07.05.2008 12:58

ssara
Member

Mä en oo todellakaan, tässä n. kuukauden aikana vaihtanut mielipidettäni siitä, että " minä olen hullu " - on aivan m-a-h-t-a-v-a levy :)) ( näiss mun viesteiss saattaa olla jotain ajatus / kirjotus virheitä, koska mä oon nyt koulun kirjastossa, tekemässä luovaa työtä asunnottomista, mitenhän mä tänne eksyin ? :DD, Jokatapausksessa, mun pitää olla varuillaann, maikat ei tykkää joss surffailee "väärillä" sivustoilla :O )

Viimeksi muokattu ssara (07.05.2008 12:58)

Minä odotan täällä tunnelissa
jossa valo kylmä hohtaa
- jossa pimeän koirat ulvoen
tuon kirkkauden kuoron kohtaa

Kirjautunut ulos

#35 12.05.2008 04:57

lakimies
New member

Lika on ainetta pienessä pussissa
Minä olen soosissa
Poliisi tutkii mun takapuolta
Onko siellä kamaa

Tykkään sinun biisistä, tulee mieleen wanha marilyn manson. Vielä kun saisi popin karsittua kaikista muista.. Noh, kuka olis täydellinen. Hyvää maailmanvalloitusta ja onnea suureen kusetukseen olli! wink)
Minä olen hullu.

Kirjautunut ulos

#36 20.05.2008 11:30

pölypallero
Member

Näin Olavin tuossa lauantaina 17.5. Ylämyllyllä, ja ostin levyn samana päivänä kotimatkalla. Kannen kuva outoja, mutta toisaalta puhuttelevat paljon. Ensimmäinen levy pitkään aikaan, jossa ei ole yhtään huonoa, sellaista ''skippaan aina yli'' kappaletta. Kiitos Olaville

Rakastan aamua, rakastan iltaa.
Rakastan sinua aamusta iltaan.

Kirjautunut ulos

#37 02.06.2008 20:36

- Kirsi -
Member

En ole ihan varma että kuuluuko tämä tänne. Mutta pakko tää oli johonkin laittaa. Eli tietääkö kukaan, että pystyykö tuota Olavin : Salmisaaren Salome sinkkua ostaa mistään muualta kuin lataamalla digimyynnistä??  hmm

Kirjautunut ulos

#38 09.06.2008 12:28

- Kirsi -
Member

Joo. Levy on ollu jo muutaman kuukauden tehokuuntelussa. Joten ajattelin jos kokeilisin tätä arvostelua Minä ole hullu - albumille

01. Löysäläisen laulu : Tykästyin tähän heti, kun kuulin ensimmäisen kerran. Sopii niin täydellisesti levyn aloitus biisiksi. 02. Minä olen hullu : Paranee joka kuuntelu kerran jälkeen. Ja toimii livenä kuin unelma. 03. Salmisaaren Salome : Mukavan menevä ja hauskat sanat. Sävellys vetää mukaansa, kertosäe on ihan paras. Ja videon kera vielä mahtavampi. 04. Sunnuntai lapsi : Tähänkin tykästyin heti ensi kuulemalta. Ihanan rauhallinen tunnelmaltaan ja kertosäe jää päähän soimaan. 05. Huomenna hän tulee : Tässä biisissä piano tuo ihanaa herkkyyttä kappaleeseen. En tiedä, mutta mä en jaksa jotenkaan keskittyä noihin sanoihin. Keskityn enemmänkin sävellys puolelle ja kuinka melodinen tämä biisi on. 06. Ukonlintu ja virvaliekki : Alkusoitto saa heti hyvälle mielelle, ja mietin itekseni minkälaiselta Ukonlintu ja virvaliekki kuulostaisi livenä. ( no nyt olen sen kuullu, ja komialtahan se kuulostaa ). Kertosäe jää taas päähän soimaan. 07. 6:06 : Ihgu <3 Tykkää erityisesti sanoituksen eksta osasta. 08. Tyhjiä sanoja : Loistava alku biisissä kuin myös sanoitus, loistava kertosäe, melodia etc. 09. Synnyin tappamaan : Taas kerran piano on tässäkin niin parhautta. Kappale on koskettanut aina ensimmäisestä kuuntelu kerrasta lähtien, niin se tekee vieläkin. 10. Viimeinen kesä : Yks levy parhaista biiseistä taas. Melodia on hyvä, kertosäe on niin huippu. Ihanaa, ihanaa lyriikkaa. Ja Olavin ääni on myös niin ihgu. 11. Sininen kukka : Loistava levyn lopetusbiisi. Niin ihana. Kaunis. Ja surullinenkin. Toimii livenä hyvin.

Kokonaisuudessaan niin mahtava levy. smile

Viimeksi muokattu - Kirsi - (09.06.2008 12:33)

Kirjautunut ulos

#39 01.11.2008 20:19

leguaani
Member

Pistän tän nyt tähän Topiciin, kun en jaksa aloittaa uutta ja en löytänyt sopivampaakaan.

Löysin netistä sattumalta jonkun ihmisen kirjoitelman (oliskohan lukiossa tehty essee) aiheesta Samuel Beckettin näytelmä "Huomenna Hän tulee". Laitan tähän esseen kaksi ensimmäistä kappaletta, loput 4-sivuisesta esitelmästä voitte lukea osoitteessa : http://www.geocities.com/emilheinaaho/ib/suomi2.htm

2. Godot – ongelma ja odottamisen ongelma, kirjoittanut Emil Heinäaho  2B 

”Huomenna hän tulee” on Samuel Beckettin vuonna 1949 kirjoittama mestarillinen tragikomedia. Näytelmä kertoo kahden kulkurin, Vladimirin ja Estragonin, elämästä. Erikoista näissä kulkureissa on se, että heidän elämänsä ovat pysähtyneet. Heillä ei ole mitään muuta kuin aikaa. Ainut mitä he tekevät on odottaminen. Heidän koko odotuksen motiivina on herra Godot. Mikä saa Vladimirin ja Estragonin vain odottamaan herra Godot’ta? Miksi he eivät itse lähde etsimään häntä?

”Hänen pitäisi olla täällä.” Herra Godot’n pitäisi siis olla täällä, mutta hän ei ole. Vladimirin ja Estragonin ainoa vaihtoehto on vain jäädä odottamaan herra Godot’ta. Vladimir ja Estragon tietävät että hän tulee huomenna. Vaikka he eivät tiedä hänestä mitään muuta, he uskovat, että herra Godot’n tuleminen on loppu jollekin. Loppu heidän kulkurin elämälleen vai jollekin muulle? Sitä he eivät tiedä, mutta he uskovat, että heidän kannattaa jäädä odottamaan sitä. Vladimirin ja Estragonin ongelma on se, että he eivät tiedä mikä tai kuka on herra Godot. Itse asiassa he eivät edes tiedä mitä he häneltä odottavat. He odottavat vain sitä jotakin, joka ratkaisee heidän ongelmansa. Herra Godot on välistä heille kuin Jumala. Epätietoisuus verhoaa hänet näkyvistä niin yleisöltä kuin Vladimirilta ja Estragonilta. Ainoa tapa saada ongelma ratkaistua on istua puun luo ja odottaa, sillä herra Godot tulee huomenna.
*******************************************************************************************************************************************************

Eli jos tämä yllämainittu auttaisi vähän ymmärtämään Olavin lyriikoita kyseisessä kappaleessa..wink

Pysäytä kellot siihen hetkeen, kun sinulle antaudun,
ikuisesti mä olen sun.

Kirjautunut ulos

#40 01.11.2008 20:37

Kasvoton
Member

No tuollaisen kummallisuuden lippuun minäkin voisin tuhlata rahaa, olisi hauska nähdä miltä tämä ikuisen odotuksen näytelmä oikein näyttää. Hehe.

Huomenna hän tulee on kyllä hieno biisi. Se oli oikeastaan ensimmäinen kappale joka kunnolla aukesi tuolta Hullu-albumilta. Siinä kaikki on omalla tavallaan simppeliä sanaleikkiä, mutta ah, niin jotain erikoistakin. Jossain haastattelussa Olavi kertoi että melkein joka lauseessa on jokin viittaus johonkin, ja siitä oikeastaan muodostui juuri sellanen "sanaleikki". Lainauksia sieltä ja täältä.
Tässä biisissä tuleekin tosi hyvin esille taas kuinka ovelan hienoja Olavi osaa sanoituksista tehdä.

Koulussa oli joskus rock-lyriikka-arvosteluja ja minä vein tämän biisin koululle. Porukka oli siellä vähän haavi auki, eikä oikein osannut suhtautua mitenkään tähän kappaleeseen, josta oli vähän yllättynyt. Muutama kyllä väitti sitten tykkäänvänsäkin, joka oli tietty kiva juttu.
Opettaja tuolloin kysyi, että kertooko tämä juuri tästä kyseisestä näytelmästä, ja silloin en vastausta tiennyt. Open kanssa mietittiin että tuo näytelmä on varmaan yksi osa niistä lainauksista jota tähän kappaleeseen on tehty. Silloin myös kuulin että näytelmässä on Estragon niminen henkilö, joten aika varmaa se oli.

Nyt sitten selvisi viimein, että kyllä tosiaan tästä "Huomenna Hän tulee"- näytelmästä on kyse. Aika selvähän tuo kertosäe on:
"Huomenna hän tulee, huomenna
- mä lupaan niin, jos uskot ihmeisiin.
On pakko odottaa, kuin kuuta nousevaa,
ja jossain Estragon on onneton"

Siinä on paljon selviteltävää, jos vaan yhtään tykkää perehtyä sanoituksiin vähän lähemmin wink Hieno veisu kyllä, ei voi muuta sanoa.

Kuuntele Rakas, kuinka sieluni laulaa, outoja musisoi
Kuuletko kuinka meret pauhaa, harjuilla huminoi

- Ida

Kirjautunut ulos

#41 02.11.2008 20:39

Rckfllr
Member

Huoh mein pitäis nytten äikässä eritellä joku teksti ja sai ottaa laulun sanat ym. Voisinki tehdä HHT:stä smile

Jos olisin lintu, räpiköisinkö öljyssä jossain?
Jos susi umpihankien, ulvoisin kohta viimeistä kertaa
Jos olisin järvi, olisinko jo kasvanut umpeen?

Kirjautunut ulos

#42 07.11.2008 00:13

Lydia
Member

Mä kyllä heti yhdistin tuon "Huomenna hän tulee"- biisin Beckettiin, onhan se eräs näytelmäkirjallisuuden klassikoista. Siitä muistaakseni käytetään myös tuota Godot-nimeä.
Mä itse suhtaudun vähän ristiriitaisesti Beckettiin, vaikka mielenkiinnolla katsoin vuosia sitten tv:stä tulleen hänestä kertovan dokkarin. (Tosin en Beckettiä ole edes lukenut, vaan Ionescoa ja sen perusteella ei absurdi teatteri mua puhuttele ts. en sitä ymmärrä tongue ) Ehkä pitäisi lainata tuo Godot ja yrittää lukea se ja miettiä sitten onko siinä järkeä vai ei.

Kasvoton: Enpä tiedä meneekö se nyt missään, mutta kun klassikko on kyseessä, kyllä se taas jossain vaiheessa näyttämölle palaa. Viimeksi muistan sitä esitettäneen Kansallisteatterissa jokunen vuosi sitten.

"I'm a dreamer, aren't we all"

Kirjautunut ulos

#43 07.11.2008 21:22

Cwi
Member

"Huomenna hän tulee" -biisistä tulee itsellenikin heti mieleen juurikin tuo näytelmä. En ole sitä kyllä koskaan näyttämöllä nähnyt, saati sitten lukenut. Äidinkielenmaikka siitä on kuitenkin sen verran paasannut, että nimi on mieleen jäänyt. big_smile

Oli pakko tulla sanomaan, että kyseinen näytelmä todellakin siis menee tällä hetkellä Lahden Kaupunginteatterissa. Päärooleissa Tapani Kalliomäki, joka on näytellyt monissa suomalaisissa elokuvissakin, ja Iikka Forss, jonka tiedän aivan loistavaksi näyttelijäksi. ;D
http://www.lahdenkaupunginteatteri.fi/f … ee/?id=266

Ja sinä olet niin kuin eilenkin.
Kuvina ja silmienlumeina
seinille varjoja heijastin.

Kirjautunut ulos

#44 11.12.2008 19:06

Myohaisheranneena kuuntelin Olavin uutta levya myspacessa. Loysalaisen laulun soitua alle kaksikymmenta sekunttia luulin hetken, etta soimaan olikin lahtenyt vahingossa joku The Curen biisi. Piti heti selvittaa, etta oliko joku muukin oivaltanut ilmeisen yhteyden. Ja hienostihan soundin Kai Latvalehto tiesi tarkalleen mita kirjoitti. (http://www.soundi.fi/arvostelut?nid=7652)

Ikatoverin taiteelliset kyvyt ja persoona ovat herattaneet minussa jo muutaman vuoden vilpitonta sympatiaa ja ihailua. Erityisen ilahduttavaa oli kuulla Olavin yhtyeineen loytaneen uuteen levyynsa yhtenaistavan selkarangan 80-luvun alternative rock - new wave akselilta, joka myos itselleni on lahella sydanta, ja joiden tyylisuuntien yhtyeille levy myos onnistuneesti tekee kunniaa.

Hauskana yhteensattumana taytyy viela mainita, etta vain kolme paivaa takaperin, ennekuin tanaan tutustuin "Huomenna han tulee" -kappaleeseen ostin lipun katsomaan juurikin klassikkonaytelma "Waiting for Godot":ta ensi maaliskuulle taalla saarivaltiossa, jossa teatteriatiteen maisterin opinnot minua pidattelevat. Taalla Estragonina tullaan nakemaan Ian McKellen ja Vladimiria pelaa Patrick Stewart. Olo on aivan kuin olisi ostanut lipun vaikka nyt esimerkiksi The Curen keikalle, hymy korvissa.

Lampimat terveiset ja kiitokset Olaville ja yhtyeelle!

Kirjautunut ulos

#45 06.01.2009 22:21

leguaani
Member

Tälläinen pieni maininta oli Kauppalehden lehdistötiedotteissa 9.12.-08   :
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset … ry=&=:

A-lehdet Oy TIEDOTE 9.12.2008

KAUKO RÖYHKÄ JA RIKU MATTILA TEKIVÄT VUODEN PARHAAN LEVYN

Suomen luetuimman rocklehden Soundin kriitikot valitsivat vuoden 2008
parhaat levyt. Vuoden parhaaksi suomalaiseksi albumiksi Soundin
kirjoittajat valitsivat Kauko Röyhkän ja Riku Mattilan pitkään tekeillä
olleen yhteislevyn Kauko Röyhkä & Riku Mattila. Joulukuun Soundin
voittajahaastattelussa Kauko Röyhkä toteaa albumin suosion
salaisuudeksi: "Tällä levyllä ei ole yhtään heikkoa kohtaa."

Suomalaisten levyjen äänestyksessä toiseksi sijoittui Olavi Uusivirran
vahva ja monipuolinen Minä olen hullu -albumi. Kolmannen sijan nappasi
Egotripin Maailmanloppua odotellessa -levy, joka ammentaa hienosti
60-luvun harmonisesta popista.

Soundin kriitikkoäänestyksen tulokset

SUOMI

1. KAUKO RÖYHKÄ & RIKU MATTILA: Kauko Röyhkä & Riku Mattila (Ranka Recordings)
2. OLAVI UUSIVIRTA: Minä olen hullu (Mercury)
3. EGOTRIPPI: Maailmanloppua odotellessa (Suomen Musiikki)

Uusimmassa Soundissa http://www.soundi.fi/node/1286 löytyy siis tämä kriitikoiden äänestys.

Viimeksi muokattu leguaani (06.01.2009 22:26)

Pysäytä kellot siihen hetkeen, kun sinulle antaudun,
ikuisesti mä olen sun.

Kirjautunut ulos

#46 07.01.2009 12:43

pölypallero
Member

Aikas hienoa! smile Kriitikoiden äänestämänä tuloksesta ei voi olla muuta kuin ylpeä! Hyvä Olavi ja pojat!

Kirjautunut ulos

#47 07.01.2009 21:16

Minttu
Member

Niinpä, onnea Olaville ja pojille. smile

"Tässä tulee saatanallista soittoa suoraan PERKELEESTÄ!"
6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#48 08.01.2009 19:00

Kasvoton
Member

Jeps onnea vain. Olavin nettisivuillakin on uusi päivitys, jossa kerrotaan vähän Hullun menestyksestä. Kriitikoidenkin mieleen on kyseinen plätty on siis ollut ja hienoja sijoja biisit saaneet. Onnea pojille, upea levyhän se on! wink

Kuuntele Rakas, kuinka sieluni laulaa, outoja musisoi
Kuuletko kuinka meret pauhaa, harjuilla huminoi

- Ida

Kirjautunut ulos

#49 09.01.2009 12:12

pölypallero
Member

Kyllä ne kriitikotkin näemmä joskus osaa arvostella hyvän musiikin hyväksi... smile

Kirjautunut ulos

#50 17.02.2009 21:39

Snowblind
New member

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Ostin tänään 'Minä olen hullu' heräteostoksena Anttilan alennushyllyiltä ja siitä lähtien kuunnellut levyä horroksessa. Piru vie täytyy myöntää että Olavi on aika lahjakas kaveri! Levy on ehdottomasti paras suomalainen levy jota olen kuunnellut sitten PMMP:n 'Kovemmat kädet' albumin ja siitä on aikas monta vuotta.

Suosikikseni ovat nousseet levyn aloitusraita sekä ilmeisesti isäpuolen tappaneista veljeksistä kertova, haikea 'Sunnuntailapsi'. Ainut biisi jonka skippaan suosiolla on ironisesti levyn nimikkobiisi jonka vänkäys saa vereni kiehumaan big_smile

Viimeksi muokattu Snowblind (17.02.2009 21:39)

Kirjautunut ulos

Board footer