- foorumi

Tervetuloa keskustelemaan Olavi Uusivirran foorumiin.

Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#26 01.02.2010 13:24

jiri-serkku
Member

Kirjautunut ulos

#27 02.02.2010 11:49

kirschikka
Member

Re: Uusi levy huhtikuussa 2010

Käykäähän äkkiä äänestämässä Olavia himopuntarissa (- ellette ole jo käyneet), sillä Poets of the fallin fanittajat ovat yht'äkkiä aktivoituneet ja puntari on heilahtanut totaalisesti väärinpäin!!
http://ylex.yle.fi/radio/ohjelmat/himot … -uusivirta

Viimeksi muokattu kirschikka (02.02.2010 11:51)

Kirjautunut ulos

#28 02.02.2010 16:44

Minttu
Member

kirschikka: Äänestin! smile

"Tässä tulee saatanallista soittoa suoraan PERKELEESTÄ!"
6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#29 04.02.2010 22:18

rutarei
Member

ÄÄNESTIN JA LAITOIN KAIKKI KAVERITKI ÄÄNESTÄÄ big_smile Olavi ei saa hävii !

And I'm on my way to believing

Kirjautunut ulos

#30 19.02.2010 18:09

kirschikka
Member

Odottavan aika on tosiaan pitkä [- mulla on tänään joku viestiripuli, jo 3. viesti menossa]

Löysi Universal Music Groupin sivuilta tällaista...

Nukketalo Palaa- sinkullaan Olavi Uusivirta laulaa menneestä ajasta. Ohessa Uusivirran ajatuksia Preeriasta, sekä levyn ensimmäisestä singlestä:

Preerian muistoja

Sinä kesänä kun täytin kymmenen vuotta maalasin mummille taulun 70-vuotislahjaksi. Aihe oli yksinkertainen: näkymä kerrostaloasuntomme ikkunasta ulos Sudetin omakotitaloalueelle. Viivasuorat kadut, joiden nimet muistuttivat vuosisadan alun maatilallisista olivat 50 vuoden aikana tulleet pienten puutalojen reunustamiksi. Peltoa oli jätetty pieni kaistale näkyviin. Vasta varttuneemmalla iällä tunnistin maiseman preeriaksi – ruohoa, kukkia, pensaita ja muita matalia kasveja. Keskellä seisoo yksinäinen koivu.

Alle 10 000 asukkaan kaupungissa polkupyörävarkaus pääsee poikkeuksetta pikku-uutiseksi paikallislehteen. Teinit joutuvat polttamaan tupakkansa koulun katolla, sillä Kaikki Tietävät Kaiken. Lumeen jää niin vähän askelia, että äijän on mahdotonta paeta Pikkupässiin tai ylipäätään mihinkään. Tarnasen eukko vaikertaa taas.

Muutin Karkkilaan vuonna 1987. Pääkadulle oli juuri tullut asvaltti. Viiden vuoden päästä olin ala-asteen kolmannella luokalla, ja Karkkila oli lama-Suomen köyhin kunta. Millaista se oli?

Nämä ovat fiktiivisiä muistoja. Kaikki muistot ovat fiktiivisiä. Kaikki fiktio on muistamista väärin.

Muutimme takaisin Helsinkiin vuonna 1996. Viime hetkellä, voisi nyt jälkiviisaana sanoa. Joskus pimeän ajan pilvettöminä öinä muistuu mieleen millainen on preerian taivas: tumma tai vielä tummempi. Kaupungin taivas on oranssinpunainen. Se huutaa läpi yön ikkunasta sisään. Preerian taivas pysyy vaiti. En tiedä kumpi on armollisempi vaihtoehto.

Kirjautunut ulos

#31 12.03.2010 12:54

kirschikka
Member

Näköjään vastailen täällä omiin viesteihini?!?

No, reilu 3 viikkoa vielä odotusta jäljellä. Olen odotusaikaa keventääkseni kuunnellut valikoidusti noin 20 kertaa Areenalta Haitille Kans! -konsertin OU-osion taltiointia. Ja olen aivan totaalisen hullaantunut Erikaan!!! Tein siitä myös haun tälle foorumille ja onhan Olavi siitä muutaman kerran esittänyt jo ennakkoon viime vuoden keikoilla - ja siitä ovat siis muutkin pitäneet.

Erikasta tulee vahvasti mieleen joitakin kasarisoundeja - mutta en osaa tarkentaa nimiksi ("Se", "Pelle"... toivon että joku kriitikko vaikka vahvistaa aikoinaan samat tuntemukset ja antaa niille jonkun nimen?)

Viimeksi muokattu kirschikka (12.03.2010 15:03)

Kirjautunut ulos

#32 12.03.2010 18:16

Minttu
Member

kirschikka: Jep, ite oon kuullut Erika-biisin viime vuonna yhellä keikalla ja kyllä tykkäsin. On muuten unohtunu toi Haitille kans! -konserttitaltiointi. Pitää taas lähiaikoina kuunnella. smile Kaikki keinot on sallittu, mitkä vaan lievittää pitkää odotusta. Hyvää kannattaa odottaa! wink

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#33 15.03.2010 17:55

leguaani
Member

Jos haluaa tilata Preeria-albumin ennakkotilauksena, kannattaa jättää tilaus Levykauppa Äx:n sivuilla
http://www.levykauppax.fi/artist/uusivi … i/preeria/ , niin levy toimitetaan kotiin julkaisupäiväksi.
Samalla sivulla uuden levyn kansikuva (aikaste mielenkiintoinen..wink ) sekä biisilista :

1. Erika 3:19
2. Puberteetti 3:58
3. Jenni 4:27
4. Nukketalo palaa 3:28
5. Kuollut kaupunki 2:47
6. Sinä elät yksin 4:43
7. UWV 846 0:53
8. Ave Maria! 4:00
9. Uni 5:16
10. Sydänmaa 5:04
11. Nero 3:20
12. Preeria 3:42

Uusimmassa Rumba-lehdessä on Preeria-albumi ollut ennakkokuuntelussa :
http://www.rumba.fi/seilissa-ja-preeria … evyt-4555/

Laitoin tähän hieman lyhennellyn tekstin, jossa pääosassa Olavista kertova teksti.

SEILISSÄ JA PREERIALLA - KUUNTELUSSA JENNI VARTIAISEN JA OLAVI UUSIVIRRAN UUTUUSLEVYT

Kuun vaihteen molemmin puolin ilmestyvät Jenni Vartiaisen (31.3.) ja Olavi Uusivirran (7.4.) albumit kuuluvat ennakolta kevään kiinnostavimpiin kotimaisiin popjulkaisuihin, jos lähtökohtana pitää muusikoiden edellisiä levyjä.Molempien edelliset albumit, Vartiaisen Ihmisten edessä -debyytti sekä Uusivirran kolmas levy Minä olen hullu, miellyttivät kriitikoita ja molempien kohokohdat soivat tiuhaan radiossa.

Olavi Uusivirran Preerian on tuottanut yhtyeen kitaristi Jaakko Murros, joka tuotti myös Uusivirran hienon edellisen albumin.Uutuus soi rockimmin kuin teatterimiehen Minä olen hullu -levy, jota lävistivät haikean kauniit keskitempoiset laulut.

Preeria käynnistyy Erika-kappaleen (”Älä anna minun kuolla. Älä annan tämän, Erika! Erika!”) kimmeltävin ja rivakoin tanssirock-sävyin. Kappale sisältää hienon rivin: ”västäräkki jäätyy kiinni puuhun.”

Tyttöjen nimiä piisaa, sillä kolmosbiisi on nimeltään Jenni. Tarttuvan uneliaan kappaleen ensirivi lainaa Risto-yhtyeen hittilevyn nimeä: ”Aurinko aurinko plaa plaa plaa, kumpi sen nyt ottaa saa?” Uusivirta kysyy.

”Meniks tää nyt vituiks, Jenni, älä sano mitään, sä olet kaunis juuri noin. Kanssasi paljon join”, Uusivirta laulaa The Velvet Undergroundin klassisista Sunday Morning ja Femme Fatale -kappaleista muistuttavan kappaleen kertosäkeessä.

Yltäkylläisen komeasti paiskautuvan Nukkekoti palaa -singlen rinnalla levyn uljaimmin soiva hetki on PMMP:n tarttuvasta ja tummasävyisestä syntikkarockista muistuttava Sydänmaa. ”Ajetaan halki nukahtaneen sydänmaan.”

Puberteetti ja Kuollut kaupunki -kappaleissa paahdetaan ronskisti. Minuutin mittainen BWV 846 –instrumentaali muistuttaa Brian Enon ja David Bowien Berliini-kauden (Low-, “Heroes”- ja Lodger-albumit) synteettisistä maalailuista.

”Jos konjakki on romantiikka ja kirkas viljaviina realismi, sävellykset ovat keskimäärin kolmen tähden jallua ja sanoitukset yhden tähden jallua”, Uusivirta kommentoi levyään Rumballe aiemmin talvella.

”Analogia tosin on hieman riskialtis, sillä eihän kukaan juo kolmen tähden jallua”, hän virkkoi.

Rumban yksimielisen raadin mielestä voittajana kahden uutuuden kohtaamisesta selviytyy – ta-daa – karismaattinen teatteri- ja jallumiehemme Uusivirta!

Vielä vähän odotusta..smile

Pysäytä kellot siihen hetkeen, kun sinulle antaudun,
ikuisesti mä olen sun.

Kirjautunut ulos

#34 15.03.2010 18:29

Minttu
Member

Oi vitsi, hyvältä kuulostaa! smile

Meenkin tästä heti tilaamaan levyn!

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#35 18.03.2010 17:46

kirschikka
Member

Taas yksi mahdollisuus lieventää odotuksen tuskaa: Olavin myspace-sivulle on ilmestynyt "Nukketalo palaa" vapaaseen kuunteluun... Sinne löydätte vaikkapa etusivun Preeria-kuvakkeen alareunasta 'myspace.com'. 108 sinne oli äsken näköjään jo löytänytkin.

Kirjautunut ulos

#36 18.03.2010 20:13

Minttu
Member

kirschikka: Kiitos tiedosta, ei kun kuuntelemaan! smile

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#37 18.03.2010 20:30

Pilvi
Member

Jee,Spotifyn aktiivisena käyttäjänä löysin samaisen biisin sieltä smile

"Olen köyhistä lapsista kaunein,mitä on"...

Kirjautunut ulos

#38 24.03.2010 17:57

kirschikka
Member

Laitoin viestin äsken hieman väärään paikkaan :^ - uutta videota en nimittäin vielä ole nähnyt, mutta tässä vielä tuo widget-linkki, josta siis löytyy vaikka mitä! Hemmotelkaa itseänne -> http://soc.li/qlaelq

Viimeksi muokattu kirschikka (24.03.2010 17:57)

Kirjautunut ulos

#39 24.03.2010 19:00

Minttu
Member

En malttanut olla katsomatta linkkiä ja pakko sanoa, että...

Levy on varmasti aivan mieletön! En malta enää odottaa! Wou! wink

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#40 24.03.2010 20:09

Pilvi
Member

Itsekin kävin katsomassa tuon linkin...Lisäsi kyllä intoa entisestään minullakin smile
Vielä kaksi viikkoa,niin levy kolahtaa mulle postiluukusta

Kirjautunut ulos

#41 24.03.2010 22:45

leguaani
Member

Voi Tättärää sentään!! Jo iltapäivällä luin viestiä uusista kappaleista Universalin viestistä, mutta kesti näinkin pitkälle iltaan ennenkuin ehdin koneen ääreen kuulostelemaan materiaalia. Kaikki 5 erittäin hyviä ja uusi tuttavuus Ave Maria! miellytti todella paljon jostain syystä heti ensi kuulemalta kuulostaen muikealta. Niinkuin jo vähän aiemmin ounastelenkin, niin Kuollut kaupunki on sama kappale, joka kuultiin syksyn Ryhmäteatteri-keikalla "Minä elän"-nimityksellä.
Kohtapa nähään video ja olispa jo 7.4. ..wink

ikuisesti mä olen sun.

Kirjautunut ulos

#42 24.03.2010 22:49

Minttu
Member

leguaani: Mun piti tänne jo aiemmin kirjotella, että eiks kuultu tuo biisi jo Ryhmäteatterissa. Aavistelin jotain sellasta ja olin siis oikeessa. smile

Niinpä, tulis jooooo! wink

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#43 24.03.2010 23:22

leguaani
Member

Arvosteluita alkaa sadella. Demi-lehti arvioi levyn 4 tähtösen arvoiseksi. Soundi.fi sivustolta löytyy Preeria-arvostelu http://www.soundi.fi/arvostelut?nid=10571, jossa levy saa täydet 5 tähteä!! Lehdestä pitäisi löytyä myös herran haastattelu, täytyypä katsastaa se huomenna.

Kirschikka : Kirjoitit täällä pari viikkoo sitten, että Erikasta tulee vahvasti mieleen kasarisoundit ja toivoit, että joku kriitikko vahvistaisi sekä nimeäisi tyylilajin. Kyseisessä arvostelussa kriitikko Sami Nissinen näköjään jotenkin vastaa kysymykseen - ainakin osittain smile :

"Olavi Uusivirran taiteellinen visio kirkastui kuin kertalaakista, kun hän ryhtyi yhteistyöhön muusikko-tuottaja Jaakko Murroksen kanssa. Murroksella on vahva näkemys tyylistä ja soundista, ja Preeria ankkuroituu Minä olen hullu -levyn (2008) tavoin 1980-luvun uusromanttiseen dekadenssiin, mutta sointia ei voi millään kutsua kuivakaksi retrofiilistelyksi. Etenkin kappaleiden rytminen dynamiikka ja vahvassa roolissa olevat syntetisaattorit tuovat musiikin tähän päivään. Jaakko Kämäräisen pistävästi länkyttävä säröbasso ja Murroksen diskanttiset ja vahvasti kaiutetut chorus-kitarat luovat Olli Krogeruksen tiukan rytmiikan päälle rujon kaunista seittiä. Levy on pikemminkin malliesimerkki modernista suomenkielisestä rockista, joka onnistuu olemaan samaan aikaan henkevää sekä tarkkaa ajankuvaa. Nostalgisimmillaankin artisti peilaa enemmän omaa elämänhistoriaansa kuin ”kadotettua kulttuuria”, ja juuri tämän vuoksi kappaleisiin latautuu paljon läsnäoloa. "

ikuisesti mä olen sun.

Kirjautunut ulos

#44 24.03.2010 23:53

kirschikka
Member

Juu, paitsi Erika niin tuo Kuollut kaupunkikin kuulostaa 80-luvun suomirokilta ja juuri kuten tuossa Nissisen arviossa - raikkaalla ja modernilla tavalla. Uskon vahvasti, että Preeria synnyttää uusia Olavi Uusivirta -diggareita (lähipiiristäni sain jo aavistuksia tästä).

Kuuntelin ennen tuota widgetiä pätkiä meteli.netin ennakkokuuntelusta (ärsyttäviä 30 sekunnin näytteitä, mutta oli pakko!) ja huomasin leguaani, että jo marraskuussa levylle toivomasi "Kauneus maailman pelastaa" on mukana nimibiisinä "Preeria" (toivottavasti en pilaa tällä keneltäkään odotus-/yllätysnautintoa) eli toiveitasi toteutui aikamoisella prosentilla.

Kohta aikaa ei tarvitse mitata enää viikoissa vaan päivissä...

Kirjautunut ulos

#45 29.03.2010 19:08

star
Member

Tällä viikolla (vko13: 29.3-3.4) Olavin uus levy sois ylex:n viikon levynä. Sitä voi kuunnella ylex tänäänissä ja x-ryhmästä. Tästä voit kuunella viikon albumi haastattelun. Joka arkipäivä voit kuunnella kyseisen päivän kappaleen yle areenasta. Etsit vain x-ryhmä ohjelman ja kelaat n. kohtaan 1:45:00 (tai pikkasen myöhemmin). Toivottavasti ohjeista saa selvää big_smile.

Viimeksi muokattu star (29.03.2010 19:08)

Kirjautunut ulos

#46 07.04.2010 20:51

Minttu
Member

Ekaa kertaa levy kuunneltu läpi ja täytyy sanoa, että se on aivan mieletön! Odotus siis kannatti, todellaki! smile

Tällä hetkellä ei oo vielä varsinaisia lemppareita, mut esim. Ave Maria! on aika vahvoilla. wink

6.7.'08. ♥

Kirjautunut ulos

#47 07.04.2010 22:16

pölypallero
Member

Minttu, olen aivan samaa mieltä kanssasi, levy on aivan mieletön! smile

Itse olen nyt tässä illan mittaan levyä pyöritellyt, ja ehdottomiksi lempikappaleikseni ovat nousseet Nero, Sinä elät yksin sekä Ave Maria!, joka olikin lempparini jo ecardin kuuntelun perusteella. Ainoa kappale johon en ole vielä täysin päässyt sisälle on Puberteetti, mutta uskoisin että kuunneltuani vielä vähän lisää saan senkin kappaleen "avautumaan" Mutta täytyy vain todeta että jälleen kerran on Olavi todella hienoa työtä tehnyt! smile

Rakastan aamua, rakastan iltaa.
Rakastan sinua aamusta iltaan.

Kirjautunut ulos

#48 07.04.2010 22:36

November
Member

En oo vielä päässyt levyä kuuntelemaan kun sitä ei vielä Spotifysta löydy.. joten sitä odotellessa! Pitää se levy kyllä jossain vaiheessa kaupastakin käydä omaan levyhyllyyn smile

Muutetaan maailmaa
ennen kuin se katoaa

Kirjautunut ulos

#49 07.04.2010 22:38

rutarei
Member

Oi kuinka ihanaa oli saada tää vihdoin ! Laitoin oikein herätyksen 10.30 että voin mennä heti postilaatikolle kun postimies tulee. Pakko kyllä myöntää että en heti saanu itteeni ylös sängystä mutta kuitenkin. wink

Nyt tätä on nyt aika moneen kertaa kuunneltu läpi ja siskoki varmaan osaa biisit jo ulkoo. Nero on kyllä ylivoimasesti tällä hetkellä mun suosikki ! Todella maukasta ja ihanaa musiikkia Olavi on taas tuottanut. Tekis niin mieli mennä ulos kuuntelemaan tätä mutta en oo saanu vielä omaan ipodiin levyä ladattua ja alkaa olla vähän myöhä. Nimittäin kun kävelee tuolla näitä pikku-kylän katuja pitkin niin saa paremman otteen näihin biiseihin, toisin kun tässä koneella kuunnellessa. big_smile

And I'm on my way to believing

Kirjautunut ulos

#50 08.04.2010 10:11

Pilvi
Member

Levy löysi tiensä eilen mun kannettavaan cd-soittimeeni,jota raahaan edelleen mukana kaikkialle kuten levyjäkin ja kuuntelin sen pari kertaa läpi.Loistava levy,yhtä loistava kuin "Hullukin" ja omat suosikkini ovat "Jenni","Sinä elät yksin" ja "Ave Maria" smile
Odottelen innolla lauantaina olevaa ilmaiskeikkaa Helsingissä...

Kirjautunut ulos

Board footer